FAQ - Často kladené otázky CZ
Proč bychom si měli BC INDEX koupit?
1. Uvidíte vývoj od roku 2019, 2. Zjistíte, jestli se v roce 2024 něco změnilo nebo ne, 3. Můžete si porovnat výsledky se svými vlastními výzkumy, 4. Dostanete výsledky i za konkurenci, 5. Uvidíte, jak si stojíte v jednotlivých cílových skupinách, 6.Můžete si nechat udělat srovnání i s jinými značkami z jiných oborů, 7.Zjistíte, jaká média klienti sledují (tištěná, rozhlas, televize, internet).
Jak se tvoří BC Index?
Index je konstruován na základě odpovědí na 3 jednoduché otázky:
1) Do jaké míry jste spokojen jako zákazník s přístupem a nabídkou dané značky?
2) Jak je pravděpodobné, že byste danou značku doporučil svým přátelům, kolegům nebo rodině?
3) Jaké je Vaše nejoblíbenější značka (v rámci daného oboru)? Bez ohledu na to, zda jste, či nejste jejím klientem.
Do jaké míry jsou výsledky spolehlivé?
V případě jednotlivých oborů a značek je spolehlivost odvozována od počtu respondentů, kteří obor (značku) hodnotili. V případě nejpoužívanějších oborů a značek se účastnilo cca 2 – 3 tisíce respondentů a spolehlivost výsledku se pohybuje kolem 1,5 %. V případě, že značku obor hodnotilo zhruba 100 respondentů, tak je statistická chyba +- 10%. Výzkum je navíc dobrovolná záležitost, takže vždycky budeme mít výsledky mírně zkreslené. Chceme poskytovat relevantní a reálné výsledky a ty budou mít vždy určitou statistickou chybu.
Bude se výzkum opakovat?
Ano, vždy jednou za rok.
Z mých výzkumů vycházejí úplně jiná čísla, než jsou ta vaše, jak je to možné?
Máte pravdu, nemělo by to tak být, ale stát se to může – je potřeba zkontrolovat: cílovou skupinu, počet respondentů a také termín a způsob dotazování. Ale nechceme být alibisté, takže se na to s Vámi rádi podíváme.
Proč nezveřejňujete přesný výpočet BC Indexu?
Protože si chceme chránit vlastní know-how.
Jakým způsobem byla data sbírána?
Online dotazník na panelu respondentů SC&C. Termín sběru dat: duben 2024.
Jsem menší firma / značka, bude pro mě index také užitečný?
Samozřejmě, pokud působíte v oboru, který zkoumáme, tak se dozvíte detaily hodnocení svých větších konkurentů a můžete si podle toho postavit vlastní strategii. Každá značka někdy začínala.
Plánujete přidávat další obory nebo značky do výzkumu?
Ano, i nadále budeme některé obory či značky dle potřeby přidávat tak, jako jsme to již udělali u dat pro předchozí ročníky. Pokud máte zájem o zařazení značky nebo oboru, napište nám.
Je možné získat také jiné než standardizované (předem připravené) výstupy?
Ano, s tím samozřejmě počítáme. Předem připravené výstupy slouží jako základní informace a předpokládáme, že na jejím základě Vás napadnou další otázky. Stačí nás kontaktovat a domluvíme se.
Je možné si nadefinovat svůj vlastní obor?
Ano, ale cena je odvislá od složitosti definice a je vždy vyšší, než cena standardizovaného oboru.
Obsahuje výzkum i jiné otázky, než ty, které tvoří index a demografii?
Ne. Vzhledem k velikosti souboru obsahuje výzkum pouze indexové otázky a demografické charakteristiky.
FAQ - ENG
Why should we buy BC INDEX?
1.You will see the development from 2019, 2.You will see if anything has changed in 2023 or not, 3.You can compare the results with your own research, 4.You will also get results for your competitors, 5.You will see how you stand in the different target groups, 6.You can also get comparisons with other brands from other industries, 7.You will find out what media your clients follow (print, radio, TV, internet).
How is the BC Index created?
The index is constructed on the basis of answers to 3 simple questions:
1) How satisfied are you as a customer with the brand's approach and offer?
2) How likely are you to recommend the brand to your friends, colleagues or family?
3) What is your favourite brand (within the industry)? Regardless of whether or not you are a client of the brand.
How reliable are the results?
For individual industries and brands, reliability is derived from the number of respondents who rated the industry (brand).
In the case of the most used industries and brands, approximately 2 - 3 thousand respondents participated and the reliability of the result is around 1.5%.
In case the brand of the industry was evaluated by about 100 respondents, the statistical error is +- 10%. Moreover, the survey is a voluntary affair, so we will always have slightly biased results. We want to provide relevant and realistic results and these will always have some statistical error.
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Will the research be repeated?
Yes, once a year.
My research shows completely different numbers than yours, how is that possible?
You are right, it shouldn't be, but it can happen - you need to check: the target group, the number of respondents, and the date and method of interviewing. But we don't want to be alibi, so we'll be happy to look into it with you.
Why don't you publish the exact calculation of the BC Index?
Because we want to protect our own know-how.
How was the data collected?
Online questionnaire on SC&C respondent panel. Data collection date: April 2024.
We are a smaller company/brand, will the index be useful for me as well?
Of course, if you're in the industry we're researching, you'll learn the details of your larger competitors' ratings and can build your own strategy accordingly. Every brand started out at some point.
Do you plan to add more industries or brands to your research?
Yes, we will continue to add some fields or brands as needed, as we have done for previous years' data. If you are interested in adding a brand or industry, please email us.
Is it possible to get non-standardized (pre-prepared) outputs?
Yes, of course we are planning for that. The pre-prepared outputs serve as background information, and we assume that you will think of further questions based on this. Just contact us and we will arrange it.
Is it possible to define your own bunch of brands??
Yes, but the price depends on the complexity of the definition and is always higher than the price of a standardized field.
Does the research include questions other than those that make up the index and demographics?
No. Due to the size of the sample, the survey includes only index questions and demographic characteristics.